BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, November 21, 2009

Hulurkan tanganmu , bersama kita mengembara ......



“Puteriku , aku bukanlah puteramu , namun izinkan saya membawamu mengembara . Masihku ingat katamu , mengembara ialah kebahagiaanmu , mengembara adalah segala-galanya bagimu ...... ”

Puteriku , marilah kita meninggalkan istana ini , tinggalkan tempat ini , tinggalkan segala-galanya . Aku akan membawamu mengembara , sehinggalahmu menemui puteramu . Namun , janganlah jatuh cinta padaku , aku hanyalah seorang penggembara . Aku bukanlah puteramu , aku tidak mampu memberikan pakaian yang cantik kepadamu , tidak mampu memberikan batu permata dan berlian yang berharga kepadamu , tidak mampu membina istana yang agung untukmu , tidak mampu memberi kedudukan yang mulia kepadamu . Justeru , janganlah jatuh cinta padaku , aku bukannya puteramu . Aku tidak layak untuk menerima cintamu , mahkota hatiku . Ikutlah aku , marilah mengembara bersamaku , puteriku . Percayalah aku , aku akan membawamu menemui puteramu , putera yang mampu memberikan kebahagiaan kepadamu . Pada masa itu , tinggallah di sisinya , nescayamu akan menjadi seorang permaisuri yang bahagia , dan aku akan teruskan pengembaraanku , berseorangan . Namun , kesunyian tetap akanku tanggung , janjimu akan bahagia di sisi puteramu ......

Mengembara ialah takdirku , kehidupanku , adalah segala-galanya bagiku .
  
Aku hanyalah seorang pengembara , seorang pengembara yang kesunyian , memang berseorangan sejak saya dilahirkan , dan akan bersendirian sehingga hembusan nafasku yang terakhir . Saya tidak memiliki tubuh yang perkasa , tidak memiliki harta pustaka yang tidak ternilainya , tidak memiliki kata-kata yang manis . Justeru , aku bukanlah puteramu , tidak mampu memberikan kebahagiaan kepadamu . Walaupun aku pernah gigih berusaha , menemani di sisimu dan bersama kita mengharungi pelbagai kesukaran ; walaupun aku pernah berani , melindungimu agar tidak tercedera dan tertarik dalam dunia yang penuh dengan godaan ini ; walaupun aku pernah prihatin , membawa kegembiraan kepadamu dan mengheretmu meninggalkan lembah kedukaan . Namun , itulah hakikatnya , aku tetap bukanlah puteramu .
  
Puteriku , aku hanya boleh membawamu mengembara , membawamu menemui putera yang ditakdirkan bersamamu . Dan hanya itulah yang aku mampu ......   
  
Usahlah layanku dengan baik , kerana aku bimbang , aku akan keberatan untuk meninggalkanmu apabilamu menemui puteramu . Aku , hanyalah seorang pengembara . Aku , tidak mungkin akan menjadi puteramu . Puteriku , hulurkan tanganmu , marilah kita mengembara . Percayalah , puteramu sedang menunggumu di depan , masihnya menunggu untuk memberi kebahagiaan kepadamu .
  
▁▂ Kolam Hajat ▂▁
  
Lihatlah , Puteriku . Betapa indahnya kolam hajat itu . Masihkah kamu ingat , puteriku ? Kami pernah bersinggah di sini . Namun , aku telah mengeluarkan syiling yang dilontar olehmu ke dalam kolam hajat dahulu . Lihatlah , puteriku , masihkah kamu ingat syiling ini ? Ia mencatatkan janjimu , janjimu untuk bersamaku sepanjang hajatmu . Usahlah khuatir , aku telah mengeluarkan syiling tersebut , aku telah melepaskan janjimu . Tahukahmu , puteriku ? Aku bukanlah puteramu , namun aku akan memastikan puteriku bahagia sepanjang hayatmu di sisi puteramu .
  
Hulurkan tanganmu , puteriku . marilah kita teruskan pengembaraan kami ......

▁▂ Batu Jodoh ▂▁
  
Lihatlah , Puteriku . Itulah batu jodoh . Masihkah kamu ingat , puteriku ? Kami juga pernah bersinggah di sini . Namun , aku telah memadamkan nama kita yang dicatatkan olehmu dahulu . Dengan begitulah , lenyaplah takdir kita utuk dijodohkan selama-lamanya . Lupakanlah , lupakan janjimu untuk bersamaku sepanjang hajatmu . Tahukahmu , puteriku ? Aku bukanlah puteramu , namun aku tetap akan memastikan kebahagiaanmu , dan kamu adalah ditakdirkan untuk bersama puteramu .
  
Hulurkan tanganmu , puteriku . marilah kita teruskan pengembaraan kami ......  
  
▁▂ Sempadan Dunia ▂▁

Puteriku , janganlah menangis . Tahukahmu , puteriku , sanubariku sebak menahan kepiluan melihatmu menangis , hatiku turut hancur luluh bak kaca yang terhempas di lantai melihat air mata yang bergenang di kelopok matamu . Adakah kamu telah membuat keputusan untuk menunggu puteramu di sini ? Baiklah , aku akan menemani di sisimu . Tak apalah , walaupun mengembara adalah segala-galanya bagiku , namun puteriku , kebahagiaanmu jauh lebih penting daripada segala-galanya .
  
Hulurkan tanganmu , puteriku . Biarlah aku menemani di sisimu untuk menunggu ketibaan puteramu ......  
  
▁▂ Ketibaan Puteramu ▂▁

Lihatlah , puteri . puteramu dah tiba . Lihatlah , dialah putera yang kamu nanti-nantikan . Lihatlah , dialah putera yang ditakdirkan bersamamu . Lihatlah , dialah puteramu , hanya dialah yang mampu memberi kebahagiaan kepadamu . Lupakanlah aku , lupakan segala-galanya mengenaiku . Tahukahmu , puteriku ? Aku bukanlah puteramu , namun aku tetap akan mendoakan kebahagiaanmu , dan kamu adalah ditakdirkan untuk bersama puteramu . Dan , tibanya masa untuk aku berpisah denganmu .
  
Lepaskan tanganmu , puteriku . Biarlah aku meneruskan pengembaraanku ,bersendirian...... 
  
▁▂ Takdir Seorang Pengembara ▂▁  

Aku hanyalah seorang pengembara , seorang yang ditakdirkan kesunyian dan berseorangan . Sebenarnya , aku memang keberatan untuk meninggalkan puteriku . Namun , itulah takdirku , takdir seorang pengembara . Pengembaraanku tidak akan ditemani oleh sesiapa pun , aku memang ditakdirkan kesunyian , bersendirian sehinggalah ke hembusan nafasku yang terakhir . Tahukah kamu , puteriku ? Aku memang cinta akanmu . Namun , semuanya menjadi tidak penting , asalkan kamu bahagia di sisi puteramu .......

7 comments:

  1. Inspirasi untuk menghasilkan karya kreatif ini adalah dari sebuah petikan .....

    ReplyDelete
  2. Sila memberikan komen mengenai karya ini ......
    Saya amat suka akan perasaan yang dibawa oleh petikan ini ...
    Takdir seorang pengembara ...^_^

    ReplyDelete
  3. cerita yang mengagumkan :D
    saya hanya dapat tulis cerita-cerita bunuh mati saja

    ReplyDelete
  4. Kamu sukakan cerita ini adakah sebab ia adalah perasaan kamu sendiri???? Pernahkah kamu lihat blog saya? cerita-cerita saya yg berkaitan dgn soal percintaan itu adalah benar...

    ReplyDelete
  5. Eternal ,
    Cerita saya hanyalah khayalan sahaja ...
    Haha~

    ReplyDelete
  6. A suggеsted sеаrch would be tantrіc massage in Scottsdale, AZ
    R. T. Nagar, Jayanagar, Dodіgrunta,Аustіn toωnsfolk, Ӏndіra Νagаr,Mallesωaram,
    Αshok Nagar, Shivaji Nagаr,.

    Нeгe is my hоmeрage; London Tantra

    ReplyDelete